poniedziałek, 16 lutego 2015

będziesz STARSZYM bratem

tak, będziesz starszym bratem, jednocześnie mnie to uszczęśliwia i przepełnia lękiem.
sama byłam starszą siostrą i wiem jak to jest.
wiem co to znaczy być starszym i nigdy mnie to specjalnie ani nie satysfakcjonowało ani nie cieszyło. ileż to razy w życiu słyszałam oddaj mu. ustąp. przecież jesteś starsza. bądź mądrzejsza.
jasne mogłabym być mądrzejsza, ale nie dlatego, że jestem starsza tylko po prostu...
co to w ogóle jest za argument? bo jesteś starszy/a?

nawet nie będziesz pamiętał, że byłeś kiedyś jedynakiem, ale ten młodszy za to nigdy tego w ogóle nie zazna. będziesz miał młodszego brata i nie cierpię stwierdzeń, że przydałaby się teraz dziewczynka...tak do mycia garów chyba, no bo co to znaczy przydałaby się?
szczerze było mi to zupełnie obojętne, dla mnie to po prostu moje kochane dzieciątko, bez względu na to co kryje w swojej pieluszce.
czekam z nieopisaną ciekawością na wasze relacje. jakimi będziecie braćmi? jak zareagujesz na dzidziusia? jak zmieni się Twoje życie?
wiedz jedno. nigdy nie użyje Twojego starszeństwa jako argumentu żebyś postąpił wbrew sobie. bycie starszym to nie jest argument, żebyś oddał, ustąpił, zostawił, podzielił ...
chciałabym, żebyś swojego braciszka kochał, zabawiał, opiekował się nim, troszczył o niego, martwił, ale to będzie zależało od was jakie relacje zbudujecie.
konflikty postaramy się rozwiązać za pomocą innych argumentów w zależności od sytuacji.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz