wtorek, 27 stycznia 2015

zwierzęta lego duplo i PIPI

okazało się, że Lego Duplo to nie tylko fajna zabawka zręcznościowa, rozwijająca wyobraźnię (zawsze kiedy na klawiaturze smartfona chcę zrobić ź to wciskam X :-/  ) i kreatywność dziecka, ale także edukacyjna.
bardzo długo wiedza mojego dziecka na temat zwierząt ograniczała się do psa i kotka, inne zwierzęta nie interesowały go.
On potrafi robić taką minę, która wyraźnie mówi "mamo weź się..." i zawsze kiedy pokazywałam mu ptaszki, albo opowiadałam o kurkach, krówkach, robił tę minę i autentycznie robiło mi się głupio i zmieniałam temat.
w książeczkach zawsze bardziej interesowały go auta, piłki, zabawki, pani, pan, dzidzia....
dopiero kiedy w lego duplo uzbierało mu się całkiem spore zoo i mała farma, w mig zapamiętał prawie wszystkie zwierzątka. przynosi i chowa te które wywołam. w ślad za tym zaczął używać onomatopei, potrafi naśladować myszkę, krowę, owcę, świnkę, pieska, słonia próbuje...
codziennie daje wszystkim zwierzętom po kolei mniam mniam, ostatnio napasł sałatą nawet lwa ;-)


a to jego zdecydowany faworyt wśród zwierząt (z Kinder niespodzianki) - PIPI!!!!

2 komentarze:

  1. Ooo widzisz... Podsunęłaś mi świetny pomysł imieninowy dla Poleczki :)
    Polcia cały czas pieska widzi tylko w czarno-białej książeczce kontrastowej i na spacerach. Inne zwierzęta raczej ignoruje :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo widzisz, a ja nawet nie wiem kiedy mój syn ma imieniny. serio :-/

      Usuń